Pagiku...

Ahad, 2 Ogos 2009


Pagi yang gelap kini sudah terang....begitulah lirik lagu kumpulan hujan. HAri ini macam biasa tapi cuaca mendung saja.mungkin sebab semalam hujan lebat. Semalam diriku basah terkena hujan. Hari ini terkena selsema, batuk dan demam..erm risau juga kalau terkena H1N1. Jadi petang,aku kena jumpa doktor untuk mendapat pemeriksaan dan kepastian bagi tanda-tanda yang aku alami ini. Aku rasakan hari ini tidak seperti semalam, terasa seperti kehilangan yang pasti. Adakah aku bisa menjadikan hari ini lebih baik dan bahagia. erm kadangkala aku sendiri tidak pasti dengan kehidupan ku..seolah-olah terhenti seketika..padam begitu sahaja. Tapi, seperti yang dikatakan oleh ahli Falsafah atau para bijak pandai, hidup kena diteruskan walaupun perit. malah, ada orang kata, kalu hidup ini asyik indah sahaja tanpa kedukaan dan cabaran. bukanlah kehidupan namanya. namun dalam segenap harapan masih ada cahaya yang memimpin dan membantuku dalam setiap urusan ku..erm rasanya setakat itu sahaja untuk pagi ini.Yang paling penting SENYUM!!

1 ulasan:

amil berkata...

Adikku Rizz..kesakitan itu kdgkala perlu utk kita muhasabah dri..apa yg pernah,telah dan akan kta lakukan..selalunya kita alpa utk menyayangi...membelai diri kita dek kerana terlalu sbk dgn pelbagai urusan..oleh itu sayangilah dirimu dan hargailah dirimu adikku Rizz!

Catat Ulasan